0%
Opowieść o naturalnie dojrzałym smaku,
potrzebuje chwili by dojrzeć.
< Wróć do listy wpisów

Który ser jest najzdrowszy?

20.01.2017

W ostatnich latach żółte sery miały sporo złej prasy. Który z nich jest w takim razie najzdrowszy? Odpowiadamy – każdy!

 

Czy istnieje w takim razie ser, który moglibyśmy określić jako „zdrowy”? Otóż istnieje i jest nim… każdy pełnowartościowy ser żółty!

 

Tłuste, wysokokaloryczne, utrudniają utratę wagi, a nawet powodują jej wzrost… to najczęstsze argumenty niektórych orędowników zdrowego odżywiania. Czy istnieje w takim razie ser, który moglibyśmy określić jako „zdrowy”? Otóż istnieje i jest nim… każdy pełnowartościowy ser żółty!

Przede wszystkim ser jest świetnym źródłem białka pomagającego budować masę mięśniową oraz wapnia, który jest niezbędnym budulcem naszych kości i zębów. Warto zaznaczyć, że białko pochodzenia zwierzęcego przyswajamy o wiele łatwiej niż to pochodzące z roślin, a wskaźniki przyswajalności wapnia pochodzącego z serów dojrzewających są najwyższe w porównaniu do innych produktów spożywczych. W swoim składzie sery żółte zawierają również cenne mikroelementy (cynk, fosfor i potas) oraz witaminy (A, D, E i K) – jest to szczególnie ważne w przypadku dzieci i młodzieży, których organizmy potrzebują tych składników do prawidłowego rozwoju. Co więcej, sery żółte poprawiają funkcjonowanie układu nerwowego oraz przeciwdziałają nowotworom i chorobom skóry.

 

Warto zaznaczyć, że na sklepowych półkach znajduje się także wiele produktów udających ser, po której lepiej nie sięgać ze względu na ich wpływ na nasze zdrowie. Czy kiedykolwiek, chcąc zadbać o linię, zdarzyło Ci się kupić produkt typu „light”? To właśnie ten jest najmniej zdrowy, przede wszystkim dlatego, że nie jest prawdziwym serem, gdyż tłuszcz z mleka krowiego został w nim zastąpiony tłuszczami roślinnymi, olejem, skrobią lub nawet łojem!

 

Czy warto więc sięgać po wyroby seropodobne tylko dlatego, że zawierają mniej tłuszczu i są mniej kaloryczne od pełnowartościowego sera? Zdecydowanie nie! O wiele lepiej jest sięgnąć po ser o obniżonej zawartości tłuszczu – np. Piórko 3%, który zachowuje swoje drogocenne wartości odżywcze.

 

By spożywanie pełnowartościowego sera żółtego przynosiło dla naszego organizmu same korzyści i nie powodowało nadmiernego przybierania na wadze, należy po prostu zachować umiar i kierować się zdrowym rozsądkiem. Zjedzenie 2-3 plasterków sera dziennie jest wręcz rekomendowane przez dietetyków, a przy zbilansowanej diecie bogatej w warzywa, owoce i produkty pełnoziarniste oraz przy chociażby umiarkowanej, ale regularnej aktywności fizycznej nie powinno skutkować przybieraniem na wadze.

Poznaj nasze sery